03 Februari 2012

Seriau aku!

Pada saat dan ketika ini saya mengalami kemengantukan yang teramat sangat. Ini semua sebab awal2 pagi lagi saya dah bangun. Pukul 3.30 pagi saya dah bangun sebab anak saya tak sihat. Rupanya sepanjang malam dia meragam. Incik suami yang jaga dia. Saya mengantuk betul, langsung tak sedar. Sedar2 incik suami kejut kata badan dia panas. Memang balik dari kerja petang semalam dah aqil demam. Tapi deda2 je. Bagi ubat dan dia baik. Siap kami keluar malam tadi pergi Mydin. Tak sangka pulak menjelang ke subuh datang balik demamnya. 

Dia merengek je pagi2 tu. Yang paling buat saya risau bila bunyi nafas dia dah lain macam. Macam susah betul nak bernafas. So, saya dan incik suami pun amek keputusan bawa dia pergi Hospital Putrajaya pagi2 pukul 3 lebih tu. Sampai2 je sana, pihak hospital terus bagi dia sedut gas tu. Saya ni tak tahu sangat pasal tu, incik suami kata alat tu untuk buka semula laluan pernafasan. Sebab dia macam sesak nafas. Incik suami tahu lah benda2 tu semua sebab dia memang ada penyakit semput dari kecik sampai sekarang. Pergi mana2, tak boleh tinggal inhaller dia tu.

Berbalik pada cerita hero kecik saya tu. Lepas je amek gas tu, alhamdulillah ok nampaknya dia. Cuma panas badan tu masih ada. Seriau betul saya bila tengok dia gitu. Maklumlah tak pernah kan. Kita ni dah lah tak tahu apa2. Dia tu pulak halus kecik je. Kena pulak gitu, lagi lah saya takut. Mujur takde apa2. Inilah dia penangan aqil bila genap usia setahun. Dah lama dah dia tak kena demam. Bila sekali kena, macam ni lah. Anak mama anak mama. Jangan lah buat mama risau. Saya berdoa agar anak saya cepat sembuh dan kembali aktif seperti biasa.

Yeay! Esok cuti sampai hari Selasa. Tapi apalah nak buat kat rumah kan. Boring boring.... Nak pergi jalan2, tak tahu nak kemana. Paling tidak nanti just pergi jalan2 dan main2 kat Jambatan Presint 4 tu. Itu je lah tempat nak hilangkan bosan sambil bawak si kecik main bola dan kereta kecik dia tu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan