24 April 2014

Misi mencari breast pump - masih dalam dilema + Review Breast Pump Bean

Masa pregnant kan Aqil aku tak berapa memikirkan sangat pasal Breast Pump ni. Tapi dah pregnant 2nd ni memang nak sangat beli yang bp yang ok. Tapi tak tahu yang mana betul2 ok. Banyak sangat pilihan. 

Kalau ikutkan nafsu, memang berkenan yang Medela Freestyle. Tapiiiii ishhhh. Tak tahu lah. Hahahaha. Takut laki marah sebenarnya. Hahaha.

Sekarang hari2 kerja aku dok survey buat review semua pasal BP. Tapi masih tak jumpa jugak. Sebab utama adalah aku tak pandai nak pilih. Dan banyak sangat pilihan yang ada. Aku jadi rambang mata. 

Kalau review yang depan mata sekarang adalah jenama Bean. Sebab biras aku sekarang tengah cuti bersalin kat rumah mak mertua aku. Dia pakai BP Bean. So, hari2 lah aku dapat tengok hasil perahan susu dia. Aku banyak baca review pasal BP Bean ni, kata bunyi dia bising. Tapi selama dah beberapa minggu biras aku kat rumah, sekali dia pam pun aku tak dengar bunyi bising tu. Langsung tak bising ok! Betul ke review2 tu semua. Pertikaikan pulak kan. Hahaha.

Lepas tu yang buat aku lagi jadi macam wow! sebab hasil perahan tu. Pehhh serius aku cakap kau banyak gila kot. Setiap kali pam tak penah pun aku tengok separuh botol or kurang dari sebotol. Aku tanya lah dia, penuh botol tu dua2 belah breast ke. Dia kata sebelah je dah boleh buat botol tu penuh ok! Dah la kejap je dia pam. Pehh best2! Dia pulak takde pun makan apa2 suppliment. Hebat kan.

So, dari pemerhatian awal nampak macam BP Bean tu ok. Tapi bila baca banyak review yang macam2 rasa tak konfiden pulak. Alahaiiii.

Korang rasa BP apa yang ok? Suggest lah kat aku yang dalam dilema sangat ni.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan