16 April 2014

Nak beli perabot

Dalam entry sebelum ni aku ada mention kitorang akan pindah semula ke rumah kitorang kat Putrajaya kan. Yes! Tapi lepas aku bersalin, InsyaAllah. Aku penat lah ulang alik hari2 dari KL ke Putrajaya. Sedangkan ada je rumah kat Putrajaya ni kan. Aku sayang nak pulang rumah kuarters ni. Sebab rumah ni selesa untuk kami sekeluarga. Rumah pun masih elok. Kami pun orang pertama duduk rumah tu. Bukan 2nd hand ke 3rd hand ke. Tolak bulanan pun sangat2 lah murah.

Tapi sebelum pindah semula, aku plan nak ubahsuai balik rumah tu. Bukan lah renovate. Tapi deco. Bukan deco beria, tapi sikit2 je. Aku nak beli sofa baru, kabinet tv baru dan peti ais baru. Yes, 3 barang ni aku nak beli baru. Tujuan nak tukar sofa dan kabinet tv tu sebab aku nak nampak kelainan dari dulu. Maklumlah dulu Aqil kan selalu tak sihat demam sampai fit tu. So bagi aku itu adalah peristiwa hitam. Aku ngan laki aku taknak dibayangi peristiwa di saat-saat Aqil tak sihat dulu. Nak minta kat BPH tukar rumah lain macam mustahil je dilayan. So, ini lah satu2 nya cara bagi rumah tu nampak lain.

Aku plan nak cat dinding tu warna lain. Cat memang aku boleh dapat dengan harga murah, sebab cousin aku kerja kedai hardware. So, part harga tu tak fikir sangat lah rugi ke tak. So senang lah kan. Tapi tengok pada kerajinan lah. Motif aku nak tukar peti ais baru pulak sebab peti ais aku sekarang hanya 1 pintu. So, sekarang aku nak beli yang 2 pintu. Motif? Plan nak bf baby nanti. So, bila peti ais 1 pintu ni macam susah je nak simpan stok sebab ruang kecik. Kalau beli peti ais 2 pintu, besar la sikit ruang nya kan.

Sekarang still tengah survey2 barang2 perabot yang nak dibeli tu. Memang nekad sangat dah nak beli ni. Duit pun aku dah standby siap2 tuk tiga barang ni. Tunggu jumpa yang berkenan je. Kalau korang tau kat mana2 kedai perabot/elektrik yang harga ok dan barangan pun cantik2, bagitau lah aku. Aku memang mencari sangat ni. Kalau boleh nak setel semua sebelum bulan 6 ni.

Habis tu barang perabot yang lama tu macam mane? Aku akan anta kat kampung bagi abah aku. Takkan lah aku nak peruk jugak kan kat rumah tu. Memang tak lah. Sekarang ni jugak aku tengah cari kat mane murah jual rak serbaguna (boltless rack). Aku nak letak dalam bilik serbaguna. Memang praktikal sangat rak tu. Kalau korang ada info, share lah ye.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan