17 Oktober 2011

Kerja

Huishh.. betul-betul banyak kerja saya harini. Dari pagi non-stop buat kerja ni. Cemerlangnya tak jugak. Dapat tetap pun tak jugak. Nasib badan. Takpelah, janji ada rezeki untuk tolong incik suami. Penat memang penat lah duduk Bahagian Sumber Manusia ni. Tapi seronok jugak. Kalau takde kerja pun, boring nanti. Yang peliknya harini, makin buat kerja ni, makin bertambah pulak kerja kat atas meja ni. Perasaan je kot. Haaaa..saya tahu kenapa, ni semua mesti gara-gara saya bersenang-senang je minggu lepas tanpa mengusik sebarang kerja di atas meja. Jadi, harini terima lah seadanya di atas kemalasan saya sendiri minggu lepas. 


Nanti balik rumah pulak, banyak jugak lagi kerja yang menanti. Adat lah kan kalau dah bergelar isteri @ suri rumah. Tak kira lah kerja ke tak, bila balik rumah tetap kena buat kerja rumah pulak walaupun penat mana sekalipun. Itulah rutin saya setiap hari. Walaupun penat, tapi tetap seronok kerana si kecil tetap ada di depan mata tersenyum girang. Hilang terus rasa penat. Nasib baik incik suami seorang yang sangat memahami. Dia selalu tolong saya jaga si kecik bila saya sibuk buat kerja rumah. So, takdelah stress sangat kan. Bantu membantu lah katakan. I LUV U lah abang!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan