19 Oktober 2011

Usia + Harapan

Harini 19 Oktober 2011 = hari Selasa. Cepat sungguh rasa masa berlalu. Dari hari ke hari, tak terasa masa tu berlalu dengan pantas. Sedar tak sedar dah sampai tengah bulan Oktober. Kadang-kadang sampai tak sedar dah hari Khamis lah, Jumaat lah. Cepat betul. 

Bulan ini, dan lebih tepat saya cakap minggu ni cukuplah umur saya 24 tahun. Pada tanggal 23 Oktober 2011 bersamaan dengan hari Ahad, genap lah umur saya. Tak sangka betul dah 24 tahun saya ni. Dan paling tidak ku sangka pada usia semuda ini, saya dah menjadi seorang isteri serta telah mempunyai seorang anak yang sangat comel. Tidak pernah terlintas di fikiran akan menjadi isteri pada usia seawal ini. Itu lah yang dinamakan jodoh. Jodoh, ajal maut semua di tangan Allah. Kita sebagai hambaNya hanya mampu merancang, segalanya ditentukan olehNya.

Saya berharap di usia ini, saya akan lebih matang dan ke hadapan. Dan yang paling penting, saya masih menanti jawatan tetap untuk diri ini. Saya masih bersabar menanti. Dah hampir setahun saya menjadi calon simpanan di SPA. Bilalah pengambilan jawatan tetap baru ni. Cukup-cukup lah JPA bekukan pengambilan jawatan baru tu. Saya runsing bila memikirkan nya. Tapi semua tu adalah rezeki. Kalau ada rezeki tak kemana kan. Bersabar lah hati ini. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan