30 September 2011

Demam

Minggu ni memang minggu demam untuk aqil. Hari ni dah masuk hari ke-4 dia demam tak baik-baik. Suhu badan dia turun naik. Bila suhu tinggi tiba-tiba tu yang buat saya dan incik suami panik tak tentu hala. Semalam (29.09.2011) sampai dua kali bawa dia pergi Hospital Putrajaya. Mulanya pagi sebelum pergi kerja pukul 7 pagi tu. Masa tu suhu badan dia betul-betul panas lah sampai 39.63. Risau juga saya masa tu. Tapi, lepas pihak hospital sumbat ubat demam ikut bontot aqil, alhamdulillah nampak lega sikit dia. Balik je dari hospital saya macam biasa lah hantar aqil ke rumah Umi. Saya bukan taknak ambil cuti, tapi masa awal bulan September ni saya dah ambil 4 hari cuti. Dah banyak sangat rasa saya ambil cuti. Risau juga nanti kena marah dengan bos. Mujur bos perempuan, dia mungkin memahami keadaan saya. Dan akhirnya hari ni saya terpaksa ambil cuti juga. Sebab demam aqil semakin tinggi nampaknya. Pagi-pagi lagi dia dah merengek-rengek meragam dengan badan dia yang sangat panas. Jadi, saya dengan incik suami decide tak pergi kerja hari ni. Pagi ni kami bawa aqil balik rumah nenek di Taman Melawati, KL. Sebelum balik rumah mak pagi tadi, saya sempat mandikan aqil dengan air daun bunga raya. Alhamdulillah nampak juga kurangnya. Terima kasih banyak kepada sepupu saya Yus yang tolong ambilkan daun tu. Dan tak lupa juga saya sangat berterima kasih kepada officemate saya Kak Hani dan suaminya (abg bo) yang sanggup hantar air penawar untuk aqil di tengah-tengah malam buta ke rumah kami. Saya sangat terhutang budi dengan mereka ni semua.  Dan sekarang saya sudah berada di rumah mak mertua saya di Taman Melawati, KL. Lega rasanya bila dah sampai sini tadi. At least, ada orang boleh bagi saya advice macam mana nak jaga anak kecil yang demam. Ye lah saya ni pun bukan nya pandai sangat pun kan. Maklumlah anak pertama. Ini adalah satu pengalaman walaupun tak cukup tidur, penat dan sebagainya. Thank to God!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan