09 Disember 2011

3 jam menunggu

Sebagaimana yang korang tahu @ yang mana kenal dan mengikuti kisah anak saya, semua mesti tahu yang my lil hero tu tak sihat2 lagi. Dah masuk 2 minggu ni kot. Dah naik risau jugak lah. Dah banyak ubat yang saya try bagi. Dah 2 3 klinik kitorang pergi. Tapi still batuk dan selsema dia tu tak baik2. Demam pulak on off on off je. Apa lagi lah kan saya nak buat. Dah tak tahu dah. Akhirnya petang semalam balik kerja saya dan incik suami buat keputusan bawak aqil pergi hospital Putrajaya pulak. Tambahan pulak, masa jemput aqil di rumah pengasuh, pengasuh bagitau yang aqil ni meragam je sepanjang hari. Katanya, tak boleh pulak takde orang depan mata dia. Kalau takde, mula lah dia menangis. Selalu nya takkan macam tu. Kecuali kalau dia tak sihat @ demam, comfirm dia jadi macam tu. Memang kami sendiri dah maklum sangat dengan perangai aqil tu. 

Berbalik semula pada cerita bawak pergi hospital tu. Kitorang keluar rumah pukul 6.15 petang lebih kurang. Kononnya fikir taknak lah pergi lambat sangat, nanti kalalu lambat pergi lambat lah balik. Jadi keluar lah awal. Sampai2 je kat unit kecemasan tu, mak aiiii ramainye orang. Memang penuh lah. Sampai kat luar orang. Bila daftar, nurse tu cakap memang lambat sikit lah sebab orang ramai. Saya pun cakap lah takpe. Ye lah takkan saya nak balik pulak kan. Tunggu je lah. Tunggu punye tunggu tak panggil2 jugak. Takpe sabar je lah. Sebab kita paham la kan. Hospital kerajaan. Kalau nak cepat pergilah hospital bayar. Betul tak? Demi aqil saya dan incik suami sabar menunggu sehinggalah nama aqil dipanggil. Masa tu korang tau tak dah pukul berapa. Dah pukul 8 lebih ok. Memang lama! Lepas tu bila dah masuk bilik doc tu. Memang serius lembap doc tu. Slow sangat dia buat kerja. Nak marah karang, tak sampai hati. Bila dah siap doc check, tunggu pulak nak ambil ubat. Pun lambat jugak. MasyaAllah sabar je lah. Tepat pukul 9 malam rasanya kami baru sampai kat rumah. Punya lah lama! 

Kadang-kadang tak faham kenapa lah servis dorang tu lambat sangat. Janganlah macam tu kan. Bukan nya kita ni duduk tunggu kat luar tu sihat walaafiat. Dah tentu2 lah kita ni sakit @ tak sihat. Mana yang bawak anak kecil macam saya ni, dah tentu2 lah meragam2 diorang tu. Sampai ada saya tengok yang masih dalam pantang dan bawak baby kecik tu. Menangis2 anak dia punyalah lama dah tunggu kan. Muka pun dah merah2. Saya rasa anak dia demam. Takkan lah pihak hospital tu tak tahu. Kalau budak kecik demam panas, bahaya sangat ! Janganlah ambil mudah. Memang betul kita perlu tunggu, tapi jangan lah sampai berjam2. Sampai ada yang balik. Kesihatan tu penting. Kalau apa2 jadi pada anak2 orang semua, nak ke diorang bertanggungjawab? Tak kan? Jadi sedarlah! Berhati perut lah sikit. Biarlah ada kemajuan di mana2 hospital kerajaan. Janganlah hospital sebesar besar alam, tapi doktor nye dua ekor je! 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan