30 April 2013

MySkinCare.. Pro Natural 2000

Cehhh..tetiba nak cerita pasal skin care bagai kan. Bajet retis je. Hahaha.. Sesaje aku nak share pasal skin care yang baru sebulan lebih aku amalkan. Dan yang penting kenapa aku nak share kat sini sebab sebab sebab ianya amat berkesan kepada kulit aku yang sangat lah kusam ni kan. Mana tau korang pun sama cam aku ke, boleh lah pergi cari ye. Aku tak jual. Aku share pengalaman je.

Aku tak tau lah samada korang pernah dengar ke tak produk ni. Sebab bagi aku sendiri pun tak pernah. Aku biasa pakai D'putih je sebelum2 ni. Tapi nak dijadikan cerita, aku pergi lah booth biasa jual2 jamu bagai tu kan. Nak beli D'putih ni lah. Dan tetiba perempuan tu promote aku ProNatural 2000 ni. 1st time lah tu aku dengar nama produk ni. Aku ni pulakk pantang orang promote, comfirm nak try. Maka aku pun beli lah. Dan setelah pakai beberapa hari, memang nampak kesannya pada kulit aku. Dan ramai jugak yang dah tegur perubahan tersebut. Sampai my BFF AYU pun aritu tegur kata aku nampak berseri2 dah sekarang. So ayu, ni lah rahsia dia aku nak cerita. hahaha. *Masukbakulangkatsendirinamanyani*

Kulit muka aku ni kalau tak pakai bedak memang kusam nak mampus. Kusam sangat ok! Laki tengok agaknya pun tak selera. Tapi sebab nak jaga hati, tak penah lah dia tegur. Hahaha.. Jadi kita sebagai isteri2 ni janganlah tunggu sampai laki tegur baru tergedek2 nak cari jalan penyelesaian. Bertindak sebelum perkara2 buruk berlaku. Wakakaka..


Kat atas ni gambar beberapa bulan lepas. Ni muka dah pakai bedak ok. Tetap nampak kusam gitu kan. 

:: Ter'interframe' gambar laki sendiri sekali ::

Yang ni pulak gambar paling latest. Malam tadi (29.04.2013). Tanpa secalit bedak pun ye. Nampak lebih ok daripada gambar atas sekali. Atas sekali tu pakai bedak, yang bawah tak pakai bedak or apa2 krim langsung waktu tu. Takde edit2 ok. Snap n terus post je kat IG. 

Korang nampak tak? Ke tak nampak? Hahahaha... Tapi memang ada perubahan lah. Terima kasih Pro Natural 2000. Harga pun mampu milik lah. Tapi aku rasa mahal gak lah. Aku kan kedekut. hahaha.. Harga day cream yang kecik giless tu RM29.90. Dan sabun cuci muka pulak RM39.90 seketul. Mahal kan. Tapi kesannya terbaik, jadi apa salahnya kita try kan. Pergi lah korang cari sekarang ye. Aku dah cakap tadi aku tak jual. Meh aku share pasal produk ni.

Pro Natural 2000

1. Ance Prone Cream

- Mengempiskan, mengecutkan jerawat


- Menghilangkan dan mengeringkan jerawat


*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

2. Collagen Cream


- Menganjalkan kulit
- Menghilangkan garis-garis halus dan kedutan
- Memudarkan dan menghilangkan parut

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*
3. Day Cream

- Sebagai pelindung matahari
- Sebagai alas bedak yang mampu memutih dan mecerahkan kulit
- Menutup parut jerawat dan pori-pori
- Menghaluskan kulit

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*
4. Facial Soap

- menghilangkan jerawat dan jeragat
- Mengurangkan dan menghapuskan bintik-bintik hitam
- Memperlahankan proses penuaan
- Mencerahkan kulit

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-
5. Facial Toner

- Menyegarkan dan membersihkan sisa-sisa cleansing milk yang masih melekat pada muka

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*
6. Night Cream

- Membersihkan flet-flet hitam
- Menegang dan mencerah kulit
- Mengurangkan garis-garis halus
- Mengecilkan pori-pori
- Membesih dan mengeluarkan toksin pada kulit

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*
7. Toner Treatment

- Menanggalkan sel-sel kulit mati
- Menghilangkan jeragat dan bintik-bintik hitam
- Mencerahkan kulit

Selamat mencuba!

Ohhh lupe nak bagitau lagi satu benda. Aku baru je sekarang try2 foundation baru. Best sangat ok. Salu pakai foundation, mesti nak kene tepek bedak pulak kan atas muka, ni tak payah tepek bedak pun takpe. Comfirm tak berminyak. Nampak cantik je. Nama foundation tu ialah KRYOLAN-professional make-up

Tiada ulasan:

Catat Ulasan