16 Ogos 2011

Percubaan Pertama

Entry sebelum ni saya janji nak share gambar2 mase majlis kawen saye sebelah lelaki kan, tapi tu nanti la dulu ek. Saya nak share pasal percubaan pertama saya dulu la arini. Yang pasal kawen tu kite akan sambung next2 entry ye. hehehehehe. Arini saya nak cerita pasal weekend saya yang lepas baru2 ni. Saya dan suami dan my qiqil biasanye weekend mesti balik rumah kami di Putrajaya. Dan setiap weekend jugak la saya baru masak untuk incik suami. Tapi, minggu ni lain sikit, sebab saya cuba masak sesuatu yang saya tak penah masak selama hidup 24 tahun ni. Korang mesti cakap " alah benda senang, itu pun takkan tak tau ". Dan itulah diri saya, sebab saya memang tak penah try. Percubaan pertama ni memang benar menjadi. Saya ni pandai la gak memasak. Tapi, kalau benda yang rumit2 memang belum "khatam" lagi la. hehehe.. Ni saya share la gambar2 masakan yang telah saya masak. Tapi bersama2 sepupu saya ye. Hehehehe...
:: Pajeri Nenas - 1st time masak ::
                                                 
:: Sambal Sotong - Dah selalu masak ::
:: Sambal Tumis Tempoyak Petai - My Fav,dah biasa masak ::

:: Rendang Ayam - 1st trial ::

Inilah antara masakan2 yang telah saya masak pada hari sabtu dan ahad lepas (13 & 14 Ogos 2011). Rendang ayam dan pajeri nenas tu memang 1st trial la. Tapi, yang sambal tumis tempoyak ngan sambal sotong tu, dah biasa masak. Sebab sambal tumis tempoyak petai tu memang "favourite" saya la ek. Sedap makan sambal petai tu sorang2, tak payah berebut ngan sape2 pun, sebab incik suami tak makan petai. ngeeeeeeeeeeee...

Jadi, sampai kat sini dulu la ye blog saya. Nanti saya akan update lagi kalau ade yang saya rase nak update...hehehhee

Daaaaaaaaaaaaa...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan