23 Ogos 2011

Puas dan syukur alhamdulillah!

Selamat pagi semua ! Wahhh...awal ye harini saya nak update blog. Bukan apa, nak amek "mood" kerja harini. Boring lah harini kawan2 seangkatan cuti, Hani cuti, Ikah cuti, so diam2 je la aku harini. Ok gak kot, tak dahaga sangat nanti puase2 ni..hehehhe


Harini saya nak cerita pasal kepuasan saya pada hari jumaat haritu. Puas tak puas sangat la. Memang nak pergi lagi rasenye. Tapi, kena berpada2, tak boleh ikut sangat nafsu ber'sopink' saya ni. Kalau ikut kan sangat memang termakan diri, boleh koyak poket laki ku dan poket ku..hihihihi. Hari jumaat tu saya dan encik suami pergi Maybank buat akaun ASD untuk aqil. So sekarang anak mama dah ade akaun ASD. InsyaAllah mama dan ayah akan simpan duit tuk mase depan anak mama yang comel lote ni ye. 
:: Ni lah aqil punye buku ASD ::
Dan setelah selesai proses buku akaun aqil ni, saya pun suruh incik suami tinggalkan saya kat depan SOGO. Memang terbaik la. Saya ni suka pergi shoping sorang2. Senang, dan bebas buat pilihan. Tujuan utama saya ke sane sebab nak beli tudung. Rase dah lame sangat tak beli tudung. Memang betul2 murah la. Berbaloi2 harga nye. Saya sampai beli lima helai, tu pun tak cukup. Lepas dah beli tudung, saya pun pergi la masuk Sogo pulak, konon nye nak cari kasut, tapi hampe, sebab takde satu pun yang berkenan. Last2 pergi la jalan2 kat bahagian baju baby, memang rezeki anak mama la, mama beli lagi baju aqil. Memang tak boleh biarkan saya pergi sopink. Abis semua saya nak beli, padahal persiapan tuk raye dah beli, saya stil nak beli lagi. hehehe.... Sampai pukul 3pm gak la saya dok kat dalam sogo tu, padahal waktu rehat habis pukul 2.45pm. Dah tak peduli orang ramai2 kat sogo tu, janji saya puas dapat beli ape yang saya nak. Cume kasut je lagi belum dapat. Sedikit kecewa la. Takpe, nanti saya akan pergi cari gak. Bukan selalu pun beli membeli ni. Lepas ni dah nak pindah dok terus kat Putrajaya. Pengasuh aqil pun kami dah dapat.

ALHAMDULILLAH sangat! Kami dapat jumpe pengasuh aqil betul2 dekat dengan rumah kami. Pengasuh aqil selesa digelar UMI sahaja. Umi tinggal di blok yang sama dengan kami, kami di tingkat 2, Umi tinggal di tingkat 3. Memang senang la nak hantar aqil. Mama harap2 aqil akan sesuai tinggal dengan Umi ye sayang. Lepas raye ni terus hantar aqil ke sane. Semalam kami pun dah jumpe Umi, memang Umi baik sangat. Dia memang dah biasa jage baby, sebab dulu dia pernah buka taska. Dan sekarang pun Umi masih menjaga cucu nye. Memang rezeki aqil betul dapat jumpe pengasuh yang kami harapkan. InsyaAllah semuanye ok!


Eh! Lupe plak nak cerita pasal hari jumaat tu, opis kami ada buat majlis berbuka puasa di Rumah Damai. Ni kire rumah khas tuk Jabatan kami. Mase majlis tu pun kami dapat duit raya dari KP. Terima kasih banyak! Alhamdulillah rezeki di hari raya. Antara gambar2 yang saya sempat snap : hehehhee


:: Antara segelintir tetamu yang ade ::

:: Juadah yang disediakan tuk berbuka puasa ::
Selesai sudah celoter saya pasal "Puas dan syukur Alhamdulillah"... Next entry pasal kisah Aqil Rizqin pergi buat pasport Antarabangsa ye.. Memang nak marah dia je rase, tapi bukan nye faham ape. Nanti next entry saya share k..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan