23 November 2012

All about aqil

Dah lama tak update pasal aqil kan. Dah semakin besar dan pandai hero kecik aku tu. The best part is dia dah pandai cakap ok sekarang! Walaupun tak berapa nak terang dan pandai, tapi aku tetap bangga. Sebab seronok dah ada kawan yang boleh aku borak2 dan sakat2. Dia paling pantang nampak aku duduk dekat dengan ayah dia or sebaliknya jugak. Mesti dia datang "ayahhh...no!" "mamaaaa......no!". Dia tak suka ok kami duduk dekat2, dia jeles. Kekadang saje sakat dia. Seronok tengok dia marah. Kahkahkahkah...



Tengok dah pandai kan nak pose2 amek gambar. Dulu mana dia nak. Cukup bertuah. Sekarang panggil je aqil cepat nak amek gambar. So, dia akan stop n smile tengok camera. Clever boy! 






Alhamdulillah. Aqil dah pandai nak ikut2 kami solat. Ini memang satu perkara yang aku sangat suka. Semoga sehingga ke akhir hayatnya dia tidak akan lupa untuk menunaikan solat. Aminnn.. Memang pantang nampak mama or ayah solat, pasti dia akan tarik jugak sejadah dia.













Aku suka betul bawak aqil berekreasi kat Alaf Monumen Putrajaya ni. Kalau petang2 weekend takde ke mana, memang kat sini lah kitorang bawak aqil main2. Dia pun suka. Kat situ, luas, pemandangan cantik, ada tasik, ada rumput2 boleh duduk ala2 berkelah gitu. Boleh naik menara tu tengok pemandangan Putrajaya yang cantik. Boleh tengok sunset. Weekend ni pun kitorang tak kemana kot. So, nak bawak aqil main2 kat sini lagi. Nak bawak basikal dia pulak la kot. Aku bukan tak suka pergi kat Masjid Putra tu, tapi kat situ ramai sangat orang la. Kat sini takde. Memang kurang orang. Tenang je kat sini. Angin bertiup cam tepi pantai. Cehhh *Sapa sebenarnya beria nak pergi sini, anak ke mak?* Hahahaha.

Kalau nak bercerita borak pasal anak ni, sampai sudah pun tak habis. Hehehe. Seronok tengok anak membesar dengan sihat dan gembira di depan mata kita. Aku tak tahulah apa perasaan orang yang tinggalkan anak dekat kampung tu. Kenapa mesti nak tinggalkan kat kampung bagi mak jaga. Tak kesian ke kat anak tu. Membesar tanpa mak ayah di depan mata. Dan lagi kesian kat mak kita tu kan. Dah tua2 ni lah masa untuk dorang rehat2 pulak. Dulu waktu kita kecik2 dah puas dah dorang jaga kita kan. Kalau aku , aku rela bersusah payah daripada aku berjauhan dengan anak aku. Aku tak rela anak aku jauh dengan aku. Lebih bahagia hidup kalau anak2 membesar depan mata kita. 

Takde apa yang susah kalau kita tahu cara menyelesaikannya.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan