09 November 2012

Pesanan khas buat kau kau dan kau!


Kadang-kadang dalam hidup ni, lebih baik kita berdiam diri daripada berkata-kata, sekurang-kurangnye takde hati yang sakit, takde hati yang terluka, takde hati yang terguris, kita sendiri pun tak kan terlalu sakit kan?? Apa gunanya berbalas kata andai semuanya tak kan mampu selesaikan apa-apa. Berdiam diri, sekurang-kurangnya sedikit kedamaian hati akan singgah di jiwa kita, berdiam diri jugak akan membuatkan kita mampu berfikir dengan tenang. 

Biarkan mereka-mereka berkata-kata tentang kita, takde apa yang mereka dapat melainkan dosa. Kita jugak yang untung kerana dapat pahala atas umpatan mereka terhadap kita. Aku jenis tak kisah. Pekakkan telinga butakan mata. Tapi jika dah keterlaluan, mereka-mereka mungkin bakal dapat habuan dari aku. Aku memang seorang yang pendam kan segala apa yang aku rasa, tapi jangan sampai benda2 tu semua meletus keluar seperti gunung berapi yang mengeluarkan laharnya! 

Aku berharap sangat orang-orang yang suka mengata orang tu sedar akan kesilapan diri. Bila rasa je nak mengata tu, terus pergi depan cermin dan bercakap, kerana tuduhan-tuduhan itu sebenarnya untuk dilemparkan kepada diri sendiri. Selama ni aku tau kau kau dan kau telah, sedang, akan mengata aku. Tapi aku diam kan je kerana diam itu lebih baik daripada berkata-kata kerana bimbang kata2 itu akan memakan diri sendiri sepertimana yang kau kau dan kau tengah lalui sekarang.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan