23 November 2012

Tabiat aku

Suka lalu2 tengok blog sendiri. Sebab apa? Sebab blog aku dah cantik ok! Tiba2 semalam gatal tangan rajin tekan sana tekan sini cari layout baru. Nasib baik jumpa yang ok. Dah boring lah tengok layout lama tu lama2. Kadang2 nak pembaharuan gak kan dan nak nampak lain jugak.

Cerita pasal suka nampak pembaharuan dan kelainan ni, mula rasa nak cerita2 kosong sikit pasal diri sendiri. Kalau korang semua nak tau, aku ada satu perangau yang entah apa2. Perangainya adalah aku suka sangat mengubah2 kedudukan sesuatu dari semasa ke semasa. Katakan minggu lepas benda tu ke kanan arahnya. Nanti minggu sure aku nak alih2 dia bagi hala ke lain pulak.

Perangai aku ni tak kira kat rumah atau pejabat. Ada je aku nak tukar2 arah barang2 aku. Padahal last2 bendenya nampak sama jugak. Tapi tu memang habit aku! Kalau kat rumah jangan cakaplah. Baik kat dapur, kat ruang tamu, bilik, dalam kabinet, dalam almari, semuanya selalu berubah arah ok! Incik suami dah faham sangat dah perangai aku. Aku suka buat bende2 gitu. 

Kejap2 rasa nak sofa kat situ, kejap2 rasa almari nak kat situ, kejao2 rasa meja makan nak pusing sana, kejap2 rasa nak letak mainan aqil kat sana. Semua 2 kejap2 lah. Susunan kain baju pun macam tu. Aku tak kisah walau banyak kali sekalipun aku kene buat, kene tolak kene tarik almari ke. Janji aku puas ati. Itulah kerja aku bila boring dan rasa nak buat. 

Seronok lah main alih2 ni. Lagipun ada orang kata elok sebab kalau ada 'tetamu' yang tak diundang menetap di situ or pergi situ, 'benda' tu pun takkan menetap kat situ lama2. Sebab 'benda' tu akan rasa tu tempat baru, bukan tempat dia. Dia akan berlalu begitu sahajalah. Tu orang katalah. Bukan aku kata.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan