10 Oktober 2012

Fuhhh.

Selamat pagi Rabu! Wahh pagi2 lagi aku dah nak update ni. Ada cerita best ke? Takde pun. Saje je mengade. Tetiba jejari ni rancak je menari2 di atas papan keyboard ku yang sumell ni. Nak cerita lah wei buat kali pertama nya dalam sejarah harini aku terlajak tidur ok! Tak pernah tau aku terlajak tidur. Selalu sharp on time alarm aku bunyi pasti aku sedar dan bangun terus tanpa berlengah. Entah macam mana harini aku boleh terlajak. Padahal pukul 5pg tadi aku dah sedar. Siap incik suami aku kata "sayang, dah pukul 5". Aku dengan yakinnya jawab "ha'ah ok". Dan dengan tanpa berlengah lagi aku terus pejam kan mata. Kononnya nak lelap sekejap sebelum bangun buat segala kerja sebelum mandi. 

Last2 aku tersedar, tengok jam dah pukul 6.05 pg ok! OMG! Selalu time ni aku dah siap nak pergi ye. Sebab aku selalu keluar rumah pukul 6.15pagi. Masa tersedar tu automatik terus aku cakap "abang, dah lambat!" Terus kena marah. "Tula awak, abang dah cakap tadi, bla bla bla". Entah apa lagi yang dibebelkan oleh suamiku. Aku tanpa berlengah bangun capai towel dan terus masuk bilik air. Dah macam kena renjatan elektrik cara aku terkejut bangun tu ok! Sebab selalu hari2 aku takkan pergi mandi terus. Aku akan bangun cuci semua botol susu aqil, kemas dapur, masak air, isi air botol incik suami, buat bekal sarapan untuk incik suami, kemas baju aqil masuk dalam beg nak hantar pada pengasuh, kemas tempat tidur, iron baju dan last sekali baru aku mandi. Dan pagi ni semua dah jadi terbalik! Aku mandi dulu, pastu baru iron baju, buat bekalan roti untuk incik suami, isi air bekal dia, kemas baju aqil semua. Fuhh..serius tonggang langgang. Tempat tidur minta incik suami kemaskan nanti. Tak sempat dah aku nak buat. 

Dah lambat tu, terus aku masuk ikut MEX Highway la. Mahal sikit pun takpelah. Nak kejar masa lah katakan. Sampai2 opis kul 7.40 gitu lah. Merah jugak ye punch kad aku. Aku kan WP1. Biakan lah, merah pun merah lah. Terus aku bagi EO aku sign punch kad aku tu. 

Aku terlajak tidur tu maybe sebab malam tadi lambat tidur kot. Sebab tak boleh tidur lah malam tadi. Selalu pukul 10 aku dah tidur. Tapi malam tadi pukul 1pg baru aku tidur. Ni lah padahnya. Lagipun malam tadi tu aqil tetiba buat hal. Batuk. Tak tau kenapa. Pastu tengah2 malam tu dia mintak nak buai pulak. Terpakse lah enjut dia dulu dan bila dah tidur, baru angkat dia turun. Lepas tu baru la aku boleh tidur. 


Sebenarnya setiap malam aku tak pernah bangun buat susu untuk aqil ye. Selalu memang incik suami yang buatkan. Aku sangat beruntung dan bersyukur dapat incik suami begitu. Incik suami aku sangat bertolak ansur. Terima kasih suamiku! 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan