11 Oktober 2012

Jangan good sangat!

Macam2 ragam manusia sekarang. Ada yang elok,ada yang buruk. Takde pun orang yang sempurna akhlaknya kecuali Nabi Muhammad S.A.W.. Bukan kata orang lain lah, diri kita sendiri pun belum tentu sempurna sangat. Jadi jangan mudah nak mengata orang atau judge orang lain. 

Kalau kau rasa tak suka pada orang lain, orang lain lagi rasa tak suka dengan kau! Aku taknak buat status atau apa di mana2, aku taknak kau atau orang lain terpakse telan pedasnya kata2 aku. Jangan buat2 kau tu good sangat. 

Orang sekeliling kau jelik sangat dengan perangai mengade2 kau. Tapi taknak cakap je sebab nak jage hati. Jadi harap kau faham suatu hari nanti. Kata2 ni semua bukan semata2 untuk orang lain tapi juga kepada diri sendiri. Seburuk2 aku, aku boleh fikir elok lagi dgn tidak mengade2. 

Aku pun tidak sempurna. Ada baik dan buruknya juga. Jangan sampai aku buat semua orang benci kau! Aku dah tentu2 dari dulu tak berapa suka perangai kau. Seronok kan entry meluahkan perasaan ni. Tiada kaitan dengan yang hidup mahupun mati. Sekadar mengingatkan diri sendiri.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan