04 November 2011

Aidiladha

Kami tak ke mana pun raya korban tahun ni. Hanya balik rumah mak mertua je di KL. Mungkin esok tengah hari baru balik rumah mak mertua. Saya plan nak balik kampung saya dekat Raub, tapi tak kesampaian. Sebab minggu depan nak balik Bentong, sepupu saya kahwin. Kenalah pilih salah satu je, seperti mana yang saya telah luahkan dalam entry "Dilema + Berbelah bagi" tu. Tengah pasrah lah ni. Hehehe.. Takpe lah, saya kena memahami keadaan sebenar.

Ahad ni semua umat Islam akan menyambut Hari Raya Aidiladha. Kami tak berkesempatan nak ambil bahagian bagi kami sekeluarga untuk korban tahun ni. InsyaAllah di tahun-tahun akan datang kalau ada rezeki, boleh lah. Lagipun aqiqah aqil perlu dibuat sekali lagi. Sebab haritu buat untuk seekor kambing je. Jadi tak cukup lagi sebahagian. Tunggulah nanti.

Ok lah saya dah nak balik ni. Dah pukul 5 pun. Selamat bercuti semua! Dan selamat menyambut hari raya aidiladha kepada semua! Mana yang balik kampung tu, berhati-hati lah di jalan raya. Biar lambat asalkan selamat. Babaiiiiii..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan