02 November 2011

Happy birthday My Lil Hero!

Harini tanggal 02 November 2011 genap lah 9 bulan umur hero kecik saya Muhammad Aqil Rizqin bin Mohammad Azhar. Sekejap je masa berlalu. Rasa macam baru je lagi saya admit ward dan melahirkan si comel tu. Masa tu saya dah overdue. Saya admit ward 01 Februari 2011.

:: Muka boring kena admit ward ::
Terpaksalah semalaman duduk dalam wad di HKL tu. Memang ni 1st time saya masuk wad. Tak pernah-pernah hayat. Padahal masa ni takde rasa sakit pun. Kena admit sebab dah overdue seminggu. Sebelum admit tu, doktor check dulu, rupanya dah buka jalan 3cm. Tapi langsung saya takde rasa sakit. Doktor pun pelik. Tapi dah betul tak sakit kan. Semalaman saya tak boleh tidur, bukan sebab sakit atau apa. Tapi sebab perangai saya ni tak boleh bertukar tempat tidur. Mulalah tak boleh tidur. Keesokan harinya (02 Feb 2011) tengah hari sebelum makan tengah hari doktor minta saya masuk bilik di wad tu untuk check laluan keluar baby. Bila check rupanya dah buka 4cm. Tapi saya still tak sakit pun. Sampai doktor & nurse tanya betul ke. Dah betul, takkan saya tipu kan. Suka betul anak mama ni duduk dalam perut ye. Sampai tenang je duduk dalam perut mama. Thank you sayang! 
Kemudian saya terus ditolak ke Labour Room. Masa tu pukul 1.00 tengah hari dah. Lepas nurse pecahkan air ketuban, terus rasa sakit datang kerap-kerap. Sehingga lah pukul 5 lebih. Dan lahirkan si kecik ni. Sepanjang proses contruction, incik suami sentiasa ada di sisi saya sehinggalah aqil lahir. 

:: Usia Aqil baru beberapa hari ::

Sungguh berbeza rupa Aqil masa kecik dan sekarang. Tapi perangai dia tetap sama. Senang betul jaga Aqil ni dari kecik sampai lah sekarang.




And now Aqil dah merangkak. Dah nak pandai berjalan. Dan semalam saya tengok dia dah pun tumbuh gigi pertama dia. Setelah sembilan bulan menanti. Akhirnya keluar juga gigi dia. 

Happy birthday 9 months sayang! 
May God bless U
..Mama & ayah sayang sangat Aqil..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan