02 November 2011

Dilema + berbelah bagi

Hari Raya Aidiladha bakal menjelma beberapa hari lagi. Kami anak beranak tak decide lagi nak balik mana. Ikutkan hati saya ni, saya nak balik kampung saya di Raub. Tapi memandangkan keadaan kewangan yang sangatlah terhad terpaksalah saya menguburkan hasrat saya tu. Mungkin lain kali boleh. Bukan saja nak mengelak tuk balik sana, tapi disebabkan minggu depan 12 November kami plan nak balik Bentong dah sebab sepupu saya kahwin. Mana lagi penting kan. Dua2 pun penting. Tapi terpaksa memilih salah satu je. Sedikit kecewa tapi kena tahan perasaan ini. Apa alasan yang wajar saya beri kepada sedare2 sume ye. Dah lah raya puasa haritu pun tak balik sana. Ni raya haji pun tak balik. Argghhhh... tak suka betul la bila ada perasaan macam ni. Serba salah dibuatnya. Yang pasal kenduri tu pulak, memang nak pergi sebab saudara2 sebelah abah ramai yang belum pernah jumpa hero kecik saya tu. 

Jadi keputusan yang sewajarnya adalah saya harus memilih untuk tidak balik ke Raub. Tapi saya akan balik ke Bentong. Muktamad! Maaflah ye pakcik2, makcik2 dan sepupu2 ku sekelian. Bukan sengaja. Tapi keadaan dan kewangan tidak mengizinkan. Mungkin lain kali saya akan bertemu kalian. Rindu sangat suasana kat kampung. Dah lama betul tak balik. Adik-adik saya pun lama dah saya tak jumpa. uwaaaaaaaaa.......... 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan