14 November 2011

Penat

Lepas je balik dari kampung semalam, saya dan incik suami saje je gi jejalan kat JJ Balakong. Boring kan nak balik rumah tak tahun nak buat ape. So, kami pun bawak la si kecik jalan2. Kami penat, dia lagi lah penat kan. Macam kita ni orang dewasa2 ni kalau penat tak kisah, masih boleh buat itu ini. Tapi kalau budak kecik penat mulalah. Nak2 nya my lil prince ni. Memang tak boleh penat. Kalau penat, mulalah demam. Malam tadi tak pernah2 dia meragam tengah2 malam, boleh pulak dia meragam. Memang petang tu saya dah rasa dah yang badan dia deda2. Bila check suhu, dah 37.7 darjah celcius. Uish dah mula demam ni kata saya kepada incik suami. Saya pun bagi dia makan ubat demam dan titis kan ubat selsema dalam hidung dia. Lepas tu saya tidurkan dia. Memang masa tu dah meragam dah. Saya ni tak boleh tengok bila anak demam, mula lah risau tak tentu arah. Lepas solat maghrib terus saya baca yasin dan buat air yasin. Saya sapukan air tu pada kepala dia dan bagi dia minum. Alhamdulillah lega. Turun suhu badannya. 

Bila time pukul 9.30 dia tidur. Tapi tengah malam dia jaga dan merengek. Tak tahu kenapa. Badan dia tak panas. Saya rasa sebab gusi dia sakit kot. Sebab bila gigit puting tu, dia asyik kunyah2 je puting tu. Saya rasa gusi dia memang bengkak. Kesian sungguh. Sebab tu agaknya dia meragam tak selesa. Maka nya saya dan incik suami pun bergilir2 menidurkan dia. Mujur tak lama, kalau tak mahu mengantuk saya harini. Tapi kepenatan tu tetap terasa. Saya ni bukan boleh tak cukup tidur. Mulalah macam2 rasa dah ada ni.

Pagi tadi sebelum pergi kerja, memang rasa badan dia deda2 lagi. Tapi saya dah tampalkan kool fever. Dan saya juga dah bekalkan ubat demam kat rumah umi. Tadi saya ada call umi, umi kata dia ok tak demam, cuma dia meragam je. Asyik merengek je. Mungkin hidung dia tersumbat ke, gusi dia sakit ke kan. Cepat lah sembuh anakku. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan