18 November 2011

Demam lagi

Harini dah masuk hari ke-5 my lil prince tu demam. Risau sungguh. Suhu dia turun naik. Hari Rabu pagi2 lagi kami dah keluar rumah dari Putrajaya untuk bawa balik aqil ke rumah mak mertua di Taman Melawati. Risau lah kalau pergi kerja dan dia tinggal kat rumah umi. Bukan saya tak percaya umi, tapi jauh pulak kalau tetibe Umi call suruh balik sebab aqil demam. So, kami ambil keputusan minta tolong mak jaga aqil untuk beberapa hari ni. Jadi kami pun bermalam lah di rumah mak dalam beberapa hari ni.

Semalam petang dalam pukul 3, mak call kata suhu aqil semakin tinggi. Jadi kami pun balik awal. Memang betul. Sampai je rumah, saya tengok dia baring je atas tilam. Selalu dia takkan macam tu. Dia mana pernah duduk diam je. Dia hanya duduk diam masa dia tidur je. Kalau dia tak tidur, tak menang kaki tangan nak kejar dia ke sana sini.

Kami bawa dia ke klinik di Wangsa Maju. Bila doktor tu check suhu dia, dah 39.1. Wahh! Tinggi betul. Macam-macam nasihat doktor bagi pada kami. Dan berbagai-bagai jenis ubat juga lah aqil dapat. Dia dah la 'colas' makan ubat. Meraung-raung bila kita bagi dia makan ubat. Tapi terpaksa, nak buat macam mana kan.

Alhamdulillah nampak kurang sikit demam dan cirit birit nya. Malam tadi pun tak meragam macam selalu. Suhu badannya pun tak sepanas macam sebelum2 ni. Lega rasa hati ni. Kalau tak selama 4hari tu menahan perasaan je. Hanya mampu berdoa agar anak saya cepat sembuh je. 

Pagi tadi sebelum saya pergi kerja, sempat lah saya bagi dia makan ubat dulu. Saya nak cepat dia sembuh. Susah hati bila tengok dia macam tu. Dan satu benda yang baru saya tahu semalam. Patutlah aqil demam, 2batang gigi atas baru je keluar semalam. Mungkin disebabkan tu lah dia demam kot. Harap2 harini dia dah baik seperti biasa lah. Saya rindu aqil yang lincah suka pergi sana sini tu. Yang taknak dipegang atau didukung tu. Saya rindu sangat nak layan telatah dia yang cute tu.

Ikut kan hari Ahad ni saya kena pergi bengkel PSTM di PD selama 3 hari. Tapi saya terpaksa tarik diri. Biarlah saya tak pergi bengkel tu, janji saya berada dekat di samping anak saya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan