19 November 2011

Kenapa ek?

Sabtu bersamaan 19 November 2011 saya hanya tinggal bersendirian bersama my lil prince di rumah mak mertua saya. Mak mertua saya serta adik-adik ipar saya takde, pergi kenduri di Ricnhing. Incik suami pun takde, pergi kenduri di Rawang. Kenapa saya tak ikut? Hmm...saya dan si kecik kena duduk rumah, sebab si kecik tak sihat lagi. Jadi tak boleh lah saya ikut. Dok rumah lagi seronok lah saya rasa. Tak penat. Boleh baring2. Boleh online. Boleh update blog dan macam2 lagi benda lah boleh buat.

Tengah harini saya masak gulai tempoyak ikan patin. Perghhh memang sedap (masuk bakul angkat sendiri). Maklumlah makanan kegemaran saya. Sentiasa sedap je saya rasa. Hehehe. Saya kirim kat mak pagi tadi, minta mak tolong belikan ikan dan tempoyak tu kat pasar tani. Lauk tu je saya makan. Dah cukup kenyang dan puas rasanya. Tak perlu ada lauk lain lagi.

Sebenarnya entry kali ni saya bukan nak cerita pasal makan ke pasal saya tinggal sorang ke. Tapi sebenarnya saya nak cerita pasal kerunsingan hati saya terhadap anak comel saya ni. Sebagaimana kawan2 semua tahu, dia dah seminggu demam panas. Dan bila saya bawa dia ke Klinik Kita di Wangsa Maju tu alhamdulillah OK keadaan nya. Demam nya pun surut. Tapi tak semena2 semalam ada bintik2 merah di muka dan leher. Bintik2 merah tu macam ruam. Gatal saya rasa. Sebab saya nampak dia garu2 je pada leher dia tu. 

Malam tadi saya dan incik suami bawa dia ke klinik tu semula untuk mengesahkan kenapa keadaan dia jadi begitu. Doktor di situ cakap, dia pun tak sure. Katanya, maybe alah pada ubat antibiotik. Dan ada satu lagi kemungkinan, mungkin disebabkan demam panas yang sebelum ni, dan bila dia nak pulih bintik2 merah tu memang akan timbul. Dia hanya beri ubat makan (gatal) dan ubat sapu. Saya risau bila tengok merah2 tu mulai banyak. Korang tahu tak kenapa.. Betul ke apa yang doktor cakap tu ek. Kalau tahu, share lah dengan saya ye.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan