21 November 2011

Nak bercakap pun tak semangat

Kerja semakin banyak dan banyak. Saya bukan mengeluh. Tapi mengadu domba je. Hahahaha.. Sejak akhir-akhir ni banyak benar kerja saya. Ni semua gara-gara keputusan dalam bajet 2012 lah. Saya kena senaraikan semua nama-nama pegawai kontrak di JASA yang dah bersara. Penat betul nak selak balik buku-buku servis lama. Satu Malaysia punya orang saya nak kena senaraikan. Bukan sikit. Memang banyak lah. Ni dah masuk  minggu kedua saya buat, tak siap-siap jugak. Tak tahu lah bila nak siap. Selagi tak siap, selagi tu lah saya rasa tak tenang. Sebab kerja tu dah diamanahkan kepada saya, jadi saya kena buat dengan betul dan cepat. Penat memang penat. Sampai takde semangat lah nak bercakap-cakap macam selalu. 

Sekarang saya lebih banyak diamkan diri di tempat sendiri. Meneliti, menyelak, menyemak, mencari dan macam-macam lagi lah perkara berkaitan pencarian pegawai-pegawai yang dah bersara ni. Memang sedikit rumi. Tapi alhamdulillah dah hampir 80% saya siapkan. Hanya tinggal nak hubungi semua negeri untuk step seterusnya.

Lepas tu, hari Jumaat lepas pegawai saya baru bagitau yang kami di Unit Sumber Manusia ni bakal dibekukan cuti mulai 16-30 Disember 2011. Saya tak berapa kisah pasal cuti tu, sebab saya ni memang seorang yang jarang amek cuti. So, takde effect apa2 pun pada saya pasal cuti tu. Yang saya runsing bila dikhabarkan mulai tarikh 16-30 Disember tu adalah tahap kritikal sibuk kami di sini. Kenalah terima seadanya bila dah duduk Unit Sumber ni. Sebagaimana korang tahu (yang mana kerja gov), kan akan ada pertukaran sistem baru iaitu dari SSM kepada SBPA. Benda ni lah yang akan membuatkan kami semua sibuk. Sibuk yang teramat sangat. Macam mana lah nanti. Saya ni nak balik lewat susah. Ye lah anak tinggal dengan pengasuh. Kalau dulu mak mertua jaga boleh lah.

Saya dah penat..................~~~~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan