10 November 2011

Kerja + Jimat jimat.....

Hari ni seawal jam 6.30 pagi saya dah keluar dari rumah. Awal kan? Ha'ah memang awal. Terpaksa keluar awal, sebab harini saya kena drive sendiri pergi kerja. Selalu naik motor je ngan incik suami. Tapi harini incik suami tak pergi pejabat, sebab dia ada program di Uniten. Dekat je lah dengan rumah kami kan. So, buat apa dia nak susah-susah pergi office di KL kan. Terpaksa lah saya drive sendiri pergi kerja. Sampai pejabat pun awal. Pukul 7.30 saya dah sampai. Memang awal betul. Saya  punya punch card WP2.

Boring lah dok opis harini. Semua pegawai kat unit saya takde. Ada yang pergi kursus, ada yang cuti. Tinggallah beberapa kerat je kerani yang ada. Kerja? Kerja saya semua dah settle semalam.  So, harini bergoyang-goyang kaki lah saya. Seronok! Seronok plus boring. Nak main game pun, takde feel. Terus lah saya berfikiran untuk mengarang sedikit cetusan di blog saya ni.

Pagi ni saya bawak bekal datang kerja. Bekal apa? Biasa-biasa je. Nasi goreng. Memang malam tadi saje masak nasi, sebab dah tau nak bawa bekal harini. Jimat lah kan. Tak payah keluar duit. Maklumlah kita gaji takdelah besar mana. Incik suami pun sama lah. Jadi kena beringat lah sendiri. Nanti jangan bila dah tergadah baru nak sedar. (Eh, betul ke ayat aku tu)? Ahh, abaikan lah. Janji korang faham kan. Tengah harini takyah makan lah kot. Balik nanti boleh masak dan makan. Saya pun jarang makan tengah hari sebenarnya.

Hmmm...rasa boring pulak entry saya kali ni. Tak taulah kali ni je atau memang dah sejak azali boring kan. Takpelah, anda sebagai pembaca dan pengikut ada hak untuk menilai sendiri. Saya sangat memohon maaf jika entry2 saya ada mengguris hati sesiapa ke, ada yang buat sesiapa benci ke. Tapi sebenarnya semua entry saya, saya tak tuju pada sesiapa pun, hanya luahan hati ikhlas dari saya. Itu je. Harap jangan ada yang terasa hati lah ye. Saya seorang yang sangat open minded. Saya boleh terima apa sahaja teguran asalkan benda tu betul atas kesalahan saya sendiri. Jumpa lagi di lain masa dan di next blog.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan