14 November 2011

Kahwin

Kalau merujuk kepada tajuk tu, bukan dituju pada saya ye. Hehehe.. Maklum lah sekarang kan musim cuti sekolah, ada je majlis kahwin di sana sini. Saya sekeluarga tidak ketinggalan mendapat jemputan di sana sini tu. Minggu lepas yang baru berlalu ni (12.11.2011) sepupu saya sebelah abah telah melangsungkan perkahwinannya dengan jejaka pilihan hati. Memang muda sepupu saya ni. Jodoh di usia yang begitu kan. Semua dah ditentukan Allah S.W.T. Kita hanya merancang, tuhan menentukan segalanya. Tahniah kepada sepupu saya tu. 

Jumaat 11.11.11 (menarik jugak tarikh ni) hehehe.. Saya dan incik suami telah ambil cuti sehari. Ni semua gara-gara nak balik ke my hometown lah. Untuk menghadirkan diri ke majlis tersebut. Saya seronok sebab semua saudara-mara saya ada. Meriah lah. Dah lama tak jumpa sedara mara, macam ni lah gayanya. hehehe.. Saya duduk sana 3hari 2malam. Tapi incik suami 2hari 1malam je. Hari Sabtu dia terpaksa balik KL sebab dia kena menjadi urusetia untuk program di Seri Pacific Hotel. Maka saya terpaksalah balik drive sendiri bersama-sama aqil dan sepupu saya. Nasib baik lah sepupu saya ada nak tumpang saya, kalau tak susah lah saya nak bawa aqil. Mana tak nya, dia punya car seat tinggal kat rumah tak bawak. Jadi kenalah sepupu saya tu pegang aqil.

Bercerita kembali pasal majlis perkahwinan tu. Banyak jugak gambar yang diambil. Dan majlis nya boleh tahan meriah. Buat majlis kat kampung kan. Murah-murah je semua. Sepupu saya ni dapat package yang best dan sangat murah pada pandangan saya. Pelamin, baju bersanding + baju potong kek, segala aksesori untuk bersanding dan nikah, set meja makan, makanan berhidang untuk meja pengantin dan dekorasi untuk kek, semuanya hanya RM 1700.00 sahaja. Murah kan? Dulu saya kahwin pun takdelah dapat package semurah ni. Dah lah murah, pastu makeup dan baju semua boleh tahan cantik. Takdelah nampak kuno sangat style nya. Memang the latest punya style lah kiranya. Mari saya share serba sedikit gambar2 yang ada. Jom kita lihat bersama-sama!

:: Cousin2 ku ::

:: Masa majlis akad nikah ::

:: Berarak ke pelamin ::

:: Pelamin yang nampak simple tp menarik lah jugak ::

:: Saya suka decoration tuk kek ni ::

:: Dekorasi meja makan ::

:: Memotong kek ::

:: Makan makan ::

:: Saya rasa nak je gaun ni..hihihi ::

Itu lah antara gambar-gambar yang saya boleh share. Kalau nak share semua, memang tak cukup ruang lah kat sini. Hehehe.. Ni semua bukan di'snap' oleh saya. Saya just curi daripada sepupu saya. Hehehe. Tu sajalah untuk harini. Jumpa lagi di next blog ye. Papaiiiii...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan