23 November 2011

Situ Sana Sini

Wahhh.. Dah macam tajuk lagu dah. Pinjam tajuk lagu ye Dato' Siti untuk saya buat entry kali ni. Best lagu Dato' Siti yang ni tau. Saya suka Dato' Siti ! Eh, apa pulak aku merepek ni.
-
-
-
-
-
-

Sebenar-benarnya saya nak cerita satu kisah benar ni. Memang benar sangat ni. Perkara yang membuatkan saya sedikit stress. "Sikit ke? Macam banyak je." Ahh..abaikan lah sikit ke banyak, yang penting saya nak cerita jugak. Sebenarnya, sekarang saya mengalami masalah berpakaian. Saya mengalami masalah ketat sana, ketat sini, ketat situ, ketat sinun. Boleh kata semualah. Tension tau. Nak keluar berjalan2 pun kadang2 rasa tak yakin, tak selesa, tak suka dan berbagai2 rasa yang "tak" lah. 

Kenapa perkara tu terjadi? Dah tentulah sebab badan saya yang dah semakin mengembang. Uwaaaaaaaaaa.... nak nangis bila memikirkan. Hilang terus segala keyakinan diri. 

Kenapa badan mengembang? Uwaaaaaaa..soalan yang sangat menikam kalbu. Ni semua gara-gara salah saya sendiri lah yang tak pandai nak control makan. Dah lah tak control makan, pastu exercise jauh sekali. Padan muka kau Ekin! Tapi kan, saya dah cuba control makan. Dan saya berjaya dapat hasilnya apabila berat saya turun sebanyak 4kg. Seronok bukan kepalang time tu! Sekarang? Oh, kembali naik berat badanku. Terus menerus tension dan berfikir bagaimana hendak turunkan berat badan ni.

Alhamdulillah dalam masa beberapa minggu ni saya cuba kurangkan makan, nampak juga hasilnya. Incik suami pun ada tegur nampak kurus sikit. Girang lah jugak hati ni. Hehehe... Saya akan teruskan lagi usaha saya yang tak berapa nak gigih tu. Hehehehe..

Kadang-kadang cemburu jugak tengok orang yang slim melim je. Padahal orang tu pun dah ada anak. Ada yang dah 2 3 orang anak. Still comel je badan dia. Saya? Toksah cakap lah. hahaha.. Eh, jangan korang salah sangka pulak, saya takdelah seorang yang sangat gemuk sekarang. Cuma perbezaan dulu dan sekarang nampak ketara lah. Dah ramai yang tegur. Itu membuatkan saya lagi bertambah tension.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan