24 Oktober 2011

3 months to go!

Pejam celik pejam celik, tanpa sedar sekarang si hero kecik saya tu hampir berumur 9 bulan. Tanggal 02 November 2011 nanti (Rabu minggu depan) Aqil dah genap umur 9 bulan. Rasa macam semalam je saya baru melahirkan dia. Bila teringat balik saat-saat nak bersalin tu, rasa macam kelakar pun ada, tak terkata perasaan ketika tu. Sakitnya pun tak pernah kita rasa ketika saat-saat sihat gini. Hanya tuhan sahaja yang tahu bagaimana rasa sakitnya ketika nak bersalin. Kalau genggam tangan incik suami tu, macam boleh patah lah agaknya. Ye lah, time tu kita dah tak sedar @ perasan dah punyalah kita genggam kuat tangan dia. Alhamdulillah Allah permudahkan urusan saya ketika bersalin dulu. Syukur alhamdulillah! 

Sekarang baby comel saya dah semakin lincah. Semakin lincah pergerakan dia ke sana ke mari. Habis satu rumah tu dia nak kemas agaknya. Saya beruntung dan sangat bersyukur kerana tidak banyak halangan yang susah untuk kami besarkan Aqil sehingga saat ini. Mudah bagi kami berdua untuk menjaga dia. Tak banyak kerenah. Dia sentiasa tersenyum. Mungkin dia sentiasa tersenyum sebab masa saya mengandung kan dia, saya sentiasa tergelak. Setiap masa saya ketawa, ketawa dan ketawa. Mungkin sebab itulah menurun pada dia. 

:: Sentiasa tersenyum, moga murah rezeki ::

:: Amboi daring nya dia ::
Ini adalah antara gambar-gambar terbaru baby comel saya. Gambar semalam (23.10.2011). Lagi 3 bulan genap lah umur Muhammad Aqil Rizqin setahun. InsyaAllah kalau ada rezeki masa tu, saya dan incik suami merancang untuk membuat majlis doa selamat sempena hari lahir aqil dan sekaligus buat majlis tahlil untuk arwah mak saya dan 'house warming' kami di Putrajaya. Maklum lah belum ada buat apa-apa lagi kat rumah tu. Ini semua hanya planning. Ini semua planning jika ada rezeki masa tu. InsyaAllah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan