19 Oktober 2011

Jimat cermat

Ye! Jimat cermat amalan mulia. Belajar lah berjimat-cermat sebelum anda tersadung di tanah nanti. Cerita pasal jimat cermat ni, harini saya berjimat sebab saya dan incik suami bawa bekal. Setiap pagi memang seawal jam 5.30 pagi saya dah bangun nak masak bubur nasi untuk Aqil. Nak dijadikan cerita, pagi ni saya terlebih rajin. Dan memang dari malam tadi dah saya plan nak buat nasi goreng, jadi saya memang dah masak nasi siap2 malam tadi. Pagi ni saya pun merajinkan lah diri menggoreng nasi. Dapat lah saya dan incik suami bawa bekal nasi goreng pagi ni. Jadi jimat lah kan duit makan pagi kami harini. Mulanya saya plan nak masak maggie goreng, tapi maggie pulak takde. Kempunan lah saya nak makan maggie goreng. Takpelah, yang penting nasi goreng saya sedap. Hehehe puji masakan sendiri. Eh yelah, kalau bukan saya yang puji, siapa lagi kan. Lagipun saya sendiri yang makan. Ngeeeeee

Sekarang jimat cermat tu memang sangat penting pada diri saya dan incik suami. Kalau kami ni tak berjimat cermat, jawabnya tak cukup lah duit belanja sehingga ke akhir bulan. Setakat ni alhamdulillah rezeki tu tetap ada. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan