31 Oktober 2011

Pemain Bola

Hobi incik suami dari sebelum kahwin sampai lah dah kahwin adalah mengejar sebiji bola beramai-ramai, merebut-rebut bola tersebut dan menyepak bola tersebut. Itu adalah hobi incik suami saya sejak dari dulu. Bukan dia sahaja yang 'gila' bola dalam family dia, termasuk lah ayah dan adik-adik dia, memang semua minat bola. Kalau weekend, hari Sabtu malam jumaat balik rumah mak mertua memang takde chance lah saya nak tengok drama tv3 pukul 10.00 malam tu. Sengsara. Ngeeeeeeeee.. Tapi dah minat kan, takkan saya nak halang pulak. Biarkan je lah. Tapi selepas aqil ada, dah jarang incik suami pergi main bola. Dan sekarang lagi lah, sejak dah pindah tinggal kat Putrajaya, langsung lah takde dah aktiviti sepak menyepak bola tu. Jadi, semakin naik lah berat badan incik suami saya. Padan muka kamu. Hehehe..

Anak saya? Dah nampak macam ada ciri-ciri minat "berbola-bola" ni. Bak kata pepatah lah, "Bapak Borek, Anak Rintik". "Mana tumpahnya kuah kalau bukan ke nasi". Betul tak? 

:: Ini bola saya! ::

:: Saya nak jadi pemain bola sepak ::

:: Tunggu lah saya boleh jalan nanti, saya sepak bola ni ::

Tengok tu, tu lah kerja dia kat rumah. Pantang nampak bola, nak amek je. Tak tahu bola tu lagi besar dari dia. Bila kita berdirikan dia, bukan main kaki tu nak sepak2 bola tu. Dah pandai dah anak mama ni. 

Sebenar nya ni cerita bulan September ari tu dah. Gambar tu dah di'snap' masa bulan September aritu. Lama kan saya simpan buat jeruk. Ni banyak lagi gambar2 dan cerita2 yang belum di'share' kan kat sini. Kang muntah pulak nak menaip dan membaca nya kan. Hehehe.. Terima kasih kerana sudi melihat-lihat blog saya yang tak seberapa ni. Jumpa lagi di next blog. Papaiiiiiii..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan