19 Oktober 2011

Grrrrr

Haishhh..tiba-tiba banyak sangat pulak kerja yang sampai kat meja saya petang ni. Semuanya pasal kira mengira. GCR oh GCR! Kenapalah negeri Pahang ni hantar sekaligus GCR ni. Terharu dan terbiru sekejap tengok meja yang penuh dengan kertas-kertas GCR tu. Dah lah penuh dengan kertas-kertas ditambah lagi dengan buku servis dan ditambah lagi fail-fail peribadi pegawai. OMG! Serius banyak kerja. Tu baru cerita atas meja, belum cerita bawah meja lagi. Bawah meja pun tak kurang hebatnya dengan timbulan fail-fail peribadi pegawai untuk diambil tindakan. Kerja kerja. Apa nak buat kan kalau dah namanya kerja. Kalau taknak kerja, tak payah lah kerja kan. Kalau saya merungut lebih-lebih pun, bukan nya kerja ni makin kurang. Makin banyak lagi adalah. Baik buat je diam-diam. Janji siap, betul tak? 

Saya akan cuba habiskan kerja-kerja ni dalam minggu ni jugak, insyaAllah. Kalau tak, minggu depan jugak lah jawabnya. Takpelah, sabar ye pegawai-pegawai semua. Duit tu tak lari ke mana. Saya akan proses jugak bayaran GCR anda semua ni ye. Ini lah nasib badan kalau dah namanya duduk di Bahagian Sumber Manusia. Memang tak menang tangan lah nak buat semua dalam satu masa. Kenalah ambil sedikit masa. Tapi saya tetap enjoy!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan