20 Oktober 2011

Akhir zaman

Macam-macam perkara yang tidak kita duga dan fikir berlaku sekarang. Cukup ngeri rasanya bila mendengar macam-macam berita yang berlaku dalam kehidupan seharian kita sekarang. Dalam berita tak sah kalau takde berita pasal rogol lah, bunuh lah, merompak lah dan macam-macam lagi lah gejala yang tak elok tu. Seram bila tengok berita-berita tu. Adakah ini petanda akhir zaman yang selalu disebut-sebut? Ya! Itulah dia. Cuma kita sedar atau tidak sahaja. Cukup ke 'bekalan' yang kita ingin bawa ke sana nanti? Itu lah yang sentiasa bermain di fikiran setiap manusia. Kita seharusnya sudah sedar akan kehadiran hari kiamat itu sudah semakin hampir. Dah bermacam-macam tanda kecil dan besar yang Allah tunjuk kan kepada umat manusia. Nauzubillah... 

Paling terbaru berita yang saya tengok semalam. Pasal orang kena rogol. Ya Allah apa lah yang diorang fikirkan agaknya. Kenapa sanggup buat begitu. Di manakah hilangnya keimanan mereka. Saya cakap macam ni sebab tu semua terjadi kepada orang Islam. Orang Islam yang melakukan perkara begitu. Perkara ini ibarat mereka tidak mempunyai akal langsung. Mereka hidup hanya berlandaskan nafsu serakah semata-mata. Subhanallah!

Bukan kisah rogol sahaja. Yang paling menyentuh hati saya pasal kisah bayi dibuang lah, dibunuh lah. Saya sebagai seorang ibu sangat tertanya-tanya kenapalah mereka buat begitu. Bukan senang nak melahirkan seorang anak tu. Bertarung nyawa nak melahirkan satu lagi nyawa. Tapi diorang senang-senang melakukan perkara sedemikian kepada insan yang tak bersalah. Kadang-kadang saya sampai menitis air mata tengok benda-benda macam ni. 

Sedar lah kita sebelum terlambat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan