21 Oktober 2011

Putrajaya => KL => Putrajaya

Itu lah rutin harian saya dan incik suami semenjak kami dah tinggal di Putrajaya. Mula-mula dulu terasa jugak penat nya. Tapi bila dah beberapa bulan berulang alik, sekejap je rasa dah sampai KL. Setiap pagi jam 6.50 pagi saya hantar aqil  ke rumah Umi di tingkat 3 blok rumah kami. Jam 7 pagi saya dan incik suami mula kan perjalanan ke office. Nasib baik lah kami ni naik motor je. Taklah terasa sangat jammed yang teruk tu setiap pagi. Naik motor ni kan boleh cilok sana, cilok sini. Kalau naik kereta, dah lah tak boleh cilok sana cilok sini, pastu mesti kena keluar awal daripada biasa. Kalau lambat sikit, alamatnya merah la kad perakam kami. Ngeeeee..

Hari tu ura-ura dengar office kami ni kenalah tukar ke Putrajaya. Rianglah hati ni sebab dah tak payah ulang alik ke KL lagi. Tapi hati kembali hampa bila office kami tak jadi pindah. Teruk lah diorang ni. Dah nama pun arahan kan, tapi boleh pulak last2 minit kata tak nak pindah. Bila dapat tahu kena pindah office ke Putrajaya, jabatan kami ni siap edarkan memo dan jadual untuk kita tick sama ada setuju atau tak pindah ke Putrajaya. Kalau setuju bagi alasan dan kalau tak setuju pun bagi alasan kat situ. Memang kelakar lah jabatan ni. Tak pernah dibuat orang. Mesti ke nak buat macam tu kan? Ish...tak faham saya. Last2 tak jadi pindah jugak. Menyampah!

Lepas tu dengar pulak lagi ura2 nya mengatakan siapa orang tetap yang nak jugak pindah ke Putrajaya, boleh lah bagi nama dan akan buat pertukaran suka sama suka dengan orang Blok F (KPKK). Konon-konon nya diorang nak sangat tukar tu pun bagi lah nama mereka dengan excited berharap dapat lah tukar ke Putrajaya nanti. Termasuklah incik suami saya pun bagi lah nama. Tapi paling terbaru kami dapat tahu yang Blok F pun takkan pindah ke Putrajaya. Alasan diorang selagi Menteri tak pindah ke sana, diorang pun takkan pindah ke sana. So poor kepada sesiapa yang sangat berharap tu. Termasuk lah saya kan. Hehehehe.. Nak buat macam mana kan. Stay je lah kat sini.

Saya berharap SPA cepat-cepatlah panggil saya untuk saya pergi ke Kementerian atau Jabatan lain.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan