27 Oktober 2011

In-law's Family

Saya tak pernah cerita lagi kan pasal background family incik suami. Dia asal mana? Berapa orang adik beradik? Tinggal mana? Berapa orang dah kahwin? Semua saya belum cerita kan. OK, harini saya cerita. Mood mengarang banyak harini. Cuma idea kurang. Tapi saya tetap teruskan jugak cerita saya.

Incik suami saya bernama Mohammad Azhar bin Mohd Rosli. Family dia berasal dari Singapore sebenarnya. Tapi dah menetap di Malaysia dari incik suami kecik lagi. Diorang semua pun dah jadi warganegara Malaysia. Mak dan ayah memang asal dari Singapore. Dan incik suami pun sebenarnya memang dilahirkan di Singapore. Tapi dibesarkan di Kuala Lumpur. Incik suami mempunyai 5 orang adik beradik kesemuanya. Incik suami adalah anak kedua. Sebenarnya incik suami saya ni kembar. Dia kembar sepasang. Dia mempunyai kembar perempuan. Anak sulung adalah abang. Abang sulung dah berkahwin. Tapi belum ada rezeki untuk menimang cahaya mata. Kedua adalah incik suami saya. Dan terang-terang memang telah berkahwin lah kan. Hehehe... Dan mempunyai seorang cahaya mata. Anak kami adalah cucu pertama dalam keluarga mertua. Sebab tu dia lebih disayangi. Yang ketiga adalah perempuan iaitu kembar incik suami. Dia pun dah berkahwin. Kalau korang nak tahu, kembar ni buat majlis kahwin sama-sama tau. Dah lah lahir sama, kahwin pun nak sama. Best kan. Kembar ni pun dah ada anak. Kira tu cucu kedua keluarga mertua. Anak keempat pulak sebaya saya. OMG! Adik ipar sorang tua dari saya dan yang ni sebaya saya. Kalau ikut bulan dia lagi tua dari saya. Hehehe.. Malu lah sebenarnya. Kakak ipar lebih muda dari adik-adik. Tapi tu semua hanya angka pada usia je. Ngeeeeeee... Akhir sekali iaitu adik bongsu pun lelaki. Dia masih bersekolah di tingkatan 2. Kira dalam family ni ada sorang je la perempuan. Tengah-tengah pulak tu kan. Sesuai sungguh!

Walaupun saya ni seorang yang sangat banyak cakap. Tapi bila kat rumah family mertua, berbeza sungguh perwatakan saya. Saya jadi seorang yang pendiam dan tak banyak bercakap. Berbual pun jarang dengan dorang. Tak tahu nak kata lah. Malu ke apa ke. Tapi tu lah saya di rumah mak mertua. Ini saya share sikit gambar family mertua. Gambar tu diambil masa family day keluarga sebelah mertua. Family day tu dibuat di Melaka. Memang best ! Semua saudara-saudara dia datang. Tak kira dari Singapore, Johor, Seremban, KL dan Melaka. Memang meriah sangat time tu. 

:: Semua kaum keluarga sanak saudara mak mertua ::

:: Kami sekeluarga - keluarga mertua ::

Saya tak sempat share pasal family day ni. Siapa-siapa yang dah add saya kat FB, mesti dah tengok kan gambar-gambar lain. So, saya takyah share dah lah ye kat sini. Cerita tu dah basi sangat. Semoga jumpa lagi di lain blog! Babai........

Tiada ulasan:

Catat Ulasan